Vi har köpt lägenhet!
Helluu! Ja här ekar det tomt men i livet händer mycket. Vi har köpt lägenhet!! Bådas första bostadsrätt, 91 kvm och fyra rum. Ett arbetsrum till mig och ett "hobbyrum" till Rasmus. Lilla Ubbe kommer dessutom gå vilse är vi ganska säkra på. <3 Nu väntar vi spänt på att bli godkända av föreningen och sedan är liksom allt klart. Så fantastiskt roligt och en sån fantastisk sak att se fram emot, i maj flyttar vi. 
 
I skrivande stund funderar jag konstigt nog mest på den lilla klädkammaren, om det kanske är värt att lägga ett nytt och fräscht golv därinne när man ändå ska gör den iordning? Eventuellt blir det så.
 
 
För att ge en fingervisning om stilen som jag är ute efter så är denna lampa/bild väldigt talande. Jag är tokförtjust i gråa fondväggar (det är nog för övrigt inte bara jag, väldigt inne nu som jag förstår), svarta detaljer, många ljuskällor och kritvita tak.
Klicka här för att komma till lampan.
 
 
Och appropå lampa så är jag fast bestämd att i minst ett av rummen (utöver mitt kontor där jag fritt kan bestämma själv) så ska vi ha takrosett! Är det inte häftigt och lyxigt? Att de är gjorda i frigolit behöver man ju inte tala om. ;-)
Klicka här för att komma till denna charmiga men enkla takrosett.
 
 
Vi kommer att ha ett litet köksbord i köket och ett större i vardagsrummet för lite mer festligheter. Vi verkar vara överens jag och Rasmus om att vi vill ha ett rejält bord där man ser träets ådring. (Säger man så, ni förstår väl vad jag menar?). Typ lite Vikinstyle :D
Klicka här för att komma till bordet.
 
 
För mig är soffan riktigt svår. Jag har insett att soffor är ganska fula i mina ögon. Nu när jag satt och letade inpiration till detta inlägg hittade jag dock denna på Mio som jag nog ändå kan tänka mig ser fin ut i ett hem. Allra helst med ett riktigt snyggt soffbord kanske? Rasmus har i vilket fall gjort klart att vi ska ha en GIGANTISK soffa. 
Klicka här för att komma till soffan.
 
 
Jag har givetvis som plan att bli duktigare på att uppdatera här med lite flyttinspo och så småningom även flyttinlägg! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress